AMANTIS

AMANTIS مجموعه ای است از سروده ها و دستنوشته های شیخ اکبر کریمی فردیسی

AMANTIS

AMANTIS مجموعه ای است از سروده ها و دستنوشته های شیخ اکبر کریمی فردیسی

Law of Karma

اول: من توی orkut.com عضو هستم. پیشنهاد می کنم دوستانی که علاقمند به مطالب من هستند من رو add کنن تا من یه آماری از مخاطبینم داشته باشم تا اگه یه وقت خواستم کار بزرگتری انجام بدم بدونم کیا کمکم می کنن. My ID in Orkut.com: Akbar Karimi 
همچنین اگه email هم بگذارید باز ممنون می شم.

برای اینکه قانون کارما رو توضیح بدم باید از خیلی قبل شروع کنم. وقتی خدا یا همون منبع آفرینش شروع به درخشش کرد تجللیهای این درخشش در تمام عالم وجود منتشر شدن یعنی این تجلیات آفریده شدند بی هیچ دلیلی جز عشق که منشا اون مبدا یا خداست. اما برای اینکه این بارقه های وجود الهی که نور مطلق بودند بتونن وجود خودشون رو احساس کنن نیاز بود تا یه تاریکی ای هم وجود داشته باشه تا این بارقه ها احساس بودن داشته باشن. پس زمین و تاریکیها و پلیدیها آفریده شد. حالا کل داستان زندگی اینه که این بارقه ها با پاک کردن پلیدیها دوباره به نقطه آغازین برگردن و به خدا وصل بشن به منشا عشق و آگاهی و خرد. اما این کار خیلی هم ساده نیست. در ضمن بگم اون بارقه ها همون جوهر یا essence هستند که قبلا راجع بهشون نوشتم. این جوهر یا نفخه یزدانی باید خیلی چیزا یاد بگیره تا شایستگی وصل رو پیدا کنه. اول از قالب سنگ و خاک شروع می کنه بعد کم کم به مرحله گیاه می رسه و جانور های ابتدایی و بعد حیوانهای پیچیده تر تا آخر به صورت انسان به دنیا می آد. حالا بازی اصلی شروع می شه. اون فقط تعداد کمی زندگی وقت داره تا آگاهی خودش رو به اندازه ای آزاد کنه که حداقل لیاقت بهشت بعد چهارم رو داشته باشه و اگه نتونست چرخه برعکس می شه اون با هر مرگ و زایش مجدد به موجود پست تری تبدیل می شه و در نهایت به قعر جهنم سقوط می کنه. البته جزئیات فراوونی هست که من الان حضور ذهن ندارم.
اما قانون کارما
این قانون در واقع همون جزا و پاداش رفتار انسانهاست. هر چه در دنیای بیرون هست تجلی آن چیزیست که در درون ماست. آگر ما در درون خود آگاهی و رهایی زیادی حمل کنیم دنیا بیشتر به ما لبخند می زنه و هر چه انسانهای وحشیتری باشیم حوادث وحشتناکتری برامون پیش میاد. در این شکی نیست. طبق قانون کارما هر کار زشت و ناشایست یه مقدار مشخصی جزا یا karma و هر کار نیک مقدار مشخصی پاداش یا dharma به حساب انسان اضافه می کنه که در نهایت این حساب و کتاب موقعیت شخص در زندگی بعدی از لحاظ مادی و معنوی تعیین می کنه که البته باز یک سری تبصره داره!
حالا طبق قانون کارما اگه کسی در راه عرفان تلاش کنه و مشتاق باشه و نشون بده که می خواد جدا ادامه بده خب اربابان خیمه گاه سفید (Masters of the White Lodge) هر آن چیزی رو که مورد نیازش باشه در اختیارش قرار می دن که یکی از اون چیزها یه همسر مناسب و خوبه که بین اونها عشق حقیقی وجود داشته باشه. در واقع اگه ما از درون تغییر کنیم دنیای بیرون هم متناظر با اون قطعا تغییر خواهد کرد.
دقعه بعد بحث عناصر تشکیل دهنده روان انسان رو ادامه می دیم.
راستی من فعلا عکس تو orkut ام اشتباهی یه عکس کامپیوتری فانتزیه یه روزی طول می کشه تا عکس خودم دوباره بیاد سر جاش.
خدا نگهدار 
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 07:50 ب.ظ

اينو فهميدم که وقتی آدم شديدا عاشق ميشه و بعد مجبور ميشه اونو فراموش کنه اگه شانس بیاره کم کم به نتايج مهمتری مي رسه و سعی میکنه یک چیزایی از این دنیا بفهمه. عين همینها که شما بهش فکر می کنین. اصلا همه عذابهایی که آدم میکشه هم مال اینه که به همین جا برسه. خوشحالم واسه شما. مهم همينه. ممنون از قانون کارما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد