AMANTIS

AMANTIS مجموعه ای است از سروده ها و دستنوشته های شیخ اکبر کریمی فردیسی

AMANTIS

AMANTIS مجموعه ای است از سروده ها و دستنوشته های شیخ اکبر کریمی فردیسی

عناصر تشکیل دهنده روان آدمی

سلام
می خوام یه مقدار راجع به ساختار وجودی انسان بحث کنم.
روان (Psyche) انسان به سه قسمت تقسیم می شه که شناخت و درک اهمیت اونها برای طی مسیری که در نهایت به آزادی جوهر انسانی منجر می شه اهمیت اساسی داره.
این سه قسمت عبارتند از
 ۱. آگاهی (Conciousness) 
۲. نا خودآگاه (Subconcious)
3. شخصیت (Personality)

اینجا به صورت خلاصه هر کدوم رو توضیح می دم. بعدا به تفصیل راجع بهشون می نویسم.

۱. آگاهی
این بخش از وجود انسان همون چیزیست که در مذاهب تحت عنوان فطرت ازش یاد می کنند. غالبا بهش جوهر (Essence) هم گفته می شه. آگاهی همون بخش الهی وجود ماست. قسمتی که ذاتا و به خودی خود معصوم و بی گناهه هرگز اشتباه نمی کنه و هرگز از بین نمی ره. بدیهی است که میزان درستی تصمیم گیریهای ما در زندگی بسته به میزان آگاهی فعال موجود در ماست. در واقع مراتب انسانیت یا بهتر بگم خداییت بر حسب میزان آگاهی تصفیه شده به وجود میاد. همونطور که گفتم برای اینکه آگاهی در وجود انسان خودش رو بروز بده باید فعال باشه. منظور از فعال بودن اینه که آزاد باشه و در بند نا خودآگاه اسیر و گرفتار نباشه. متاسفانه در یک انسان معمولی که هیچ کار روحانی خاصی انجام نداده تنها ۳٪ از این آگاهی آزاد و فعاله که ما ازش به وجدان (Common Sense) تعبیر می کنیم. هر چه میزان این آگاهی آزاد شده با تمرین بیشتر بشه شخص به احساس آرامش شادی رهایی و عشق بیشتری می رسه تا در نهایت با آزاد کردن ۱۰۰٪ آگاهی به شادی خوشی و آزادی ابدی می رسه که در این حالت شخص دیگه از مرتبه انسانی قراتر رفته و به یک موجود ایزدی یا به اصطلاح الهه تبدیل می شه.
مثل اینکه داره دیرم می شه راجع به دو تای دیگه بعدا توضیح می دم.
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 06:34 ب.ظ

خوبه هنوز کاسه کوزتونو جمع نکردین. خيلی وقت بود خودتون هيچی نمی نوشتین. يکم از نوساناتتون کم کنین و اينقدر زود نزنین به سيم آخر. راستی راجع به اون قانون کارما توضيح بدین اگه رسيدین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد